onsdag 25 november 2009

Änglar, visst finns dom!

Nu är det verkligen kaos här hemma. Tidigt, tidigt imorgon bitti går första lasset ner till ön. Känns dock som den största delen av lasset består av julklappar så tyvärr minskar inte flyttkartongerna markant här hemma. Nåja, har ju i alla fall fått städa undan det mesta av tomteverkstaden.

Har gjort ännu en ängel, nåt fint måste jag ju ha här hemma trots kaoset!


Mönstret finns att hämta här. Eller, min inspiration kanske jag snarare ska säga för i slutändan ändrade jag på det mesta förutom vingarna. Jag ändrade antalet maskor i huvudet eftersom jag använde ett tjockare garn där. Ärmarna är inte heller som i mönstret, klänningen är i princip bara halv och har lite ändringar här och där. Vingarna är dock i helhet utifrån originalet! :) Jag virkade armar och satte ståltråd i dem för att kunna böja dem. Sedan gjorde jag ett ljus utifrån ståltråd, virkgarnet och lite guldtråd. Det såg så tomt ut i händerna...



Webbutiken med säkerhetsögon har uppdaterats med nya svarta 6 mm och 9 mm. Förra gången tog de slut snabbt så har beställt fler den här gången. Dock inte obegränsat...