lördag 20 augusti 2011

Tvättmedelsburk med vinyl

Äntligen har jag fått tummen ur och gjort något jag har funderat på länge. För många, många månader sen köpte jag svart självhäftande vinyl som jag hade storslagna planer för. Nu har jag i alla fall använt en del av den. 

Jag gick den långa vägen och skrev ut text på skrivare, kalkerade den med hjälp av bakplåtspapper på baksidan av vinylen (spegelvänt såklart) och sen klippte och skar jag ut bokstäverna en och en. Kanske det går att skriva ut direkt på baksidan av vinylen, men eftersom det inte var min skrivare vågade jag inte testa...
Jag är dock väldigt nöjd med resultatet! Har för mig att burken är från Ikea, men de verkar tyvärr inte finnas kvar. Fick lust att göra flera, känns som en bra present som passar till de flesta hem.

1 kommentar:

Emilia sa...

Vilket snyggt resultat!