söndag 28 februari 2010

Thailändsk morgonshow och virkad apa

Det har inte blivit speciellt mycket virkande den senaste tiden. Främst pga att jag inte har bott i ett rum med luftkonditionering på ca två veckor. Det ska till en otroligt stor virkabstinens för att virka med enbart fläkt i denna värme. 

Jag har spenderat nästan en vecka på Koh Lipe och det var underbart. Nu är det Malaysia och Georgetown som gäller och det är fortfarande lika varmt, snittar 35-37 grader dagligen. Jag vet att jag inte får klaga, men det kan faktiskt bli för varmt också även om ni där hemma i Norden inte riktigt vill inse det i dessa dagar. :)

När jag fortfarande var på Koh Lanta i luftkonditioneringen passade jag på att virka en doppresent. Det blev en spontanvirkad apa, mönster helt utifrån huvudet. Passande nog fanns det ett bananträd rakt utanför balkongen som han hittade direkt.


En morgon zappade jag förbi en thailändsk morgonshow och upptäckte att det fanns en massa virkade figurer där. Jag förstod självklart inte ett skvatt och just då höll kvinnan på att göra en sockdocka, men några söta figurer kanske ni kan se.


Även om virkningen har legat nere ett tag har inte inspirationen minskat. Här i Georgetown har jag gått i köpcentrum i några dagar och där finns hur mycket gulligt som helst. De sötaste figurer på plånböcker, mobilfodral, mobilhängen och diverse annat. Hoppas inspirationen sitter kvar när man kommer hem i vardagen igen!

5 kommentarer:

ÄNGLASTINA sa...

Sådana program skulle vi ha här. Förstår att det blir för varmt att virka. Ha det bra i värmen.

Sunna sa...

bedårande apa hoppas du hittar massor av nya ideer

Unknown sa...

Kolla in på www.osmossor.blogg.se om du vill vinna en egen os mössa.

Fröken Rimme sa...

Vilken sötnos! Det låter som en helt fantastisk resa.

"the-Cat-in-the-Yarn" sa...

Du har något att hämta på min blogg!