måndag 12 oktober 2009

Fortsätter stickandet

Har kommit in i en liten stickperiod just nu. Testade att sticka med större storlek på stickorna och grövre garn, oj så mycket roligare när det gick fort framåt. :)

Ville för en gångs skull göra nåt till mig själv och testade sticka den här mössan. Mönstret är garnstudios, garnet likaså (Eskimo).


Stickade storlek L eftersom jag har ett rätt stort huvud och mycket hår, tyvärr blev den lite för stor ändå... Det tar emot men funderar på att riva upp den och sticka en ny med bara flätor och inga muscher som sticker ut.

Tyckte garnet var så oemotståndligt mjukt att jag improviserade ihop ett par babyvantar. Virkade i amigurumistil i spiraler, endast bakre maskbågen, varannan bakre och främre på "resåren".


I övrigt är storlek 15 mm genomskinliga (dvs även handmålade) ögon redan slutsålda. Men har beställt en ny laddning som borde komma om någon vecka. Och i den laddningen finns även kattögon i tre olika färger och två storlekar! :)

2 kommentarer:

Det växer sa...

Vilka fina bebisvantar!

Ewa sa...

Snygg! Jag har också "stort" huvud, och har supersvårt att hitta en mössa som sitter snyggt... Sen har jag kort hår, så då jag drar på mig en luva ser jag inte klok ut... Men det är kallt här nu, så det behövs, och jag letar mönster med ljus och lykta... Drops garner finns inte här, men man kanske kan ta något annat, eller dubbelt av nåt garn...
Snygga vantar med flätor. Vart hittade du mönstret till dem? Skulle vara snyggt att ha de där flätorna på sockskaft också.

Kram Ewa