onsdag 23 september 2009

Lite funderingar kring pris och sånt

Det är så roligt att det fortfarande hittar hit deltagare till utlottningen. Och genom det har jag hittat flera nya roliga virk-/pysselbloggar. Tänkte tipsa om ett forum om amigurumis som en tjej har skapat. Titta in här! Där finns tävlingar, tips, mönster och lite annat.

Jag testade även att lacka ögonen på den nya färgen och det gick hur bra som helst. Så förhoppningsvis kommer färgen att sitta ännu bättre.

Jag har dessutom funderat och funderat kring priset på de olika kombinationerna av ögonen. För att ha ett riktmärke har jag kollat på storsäljare av ögon på etsy och lagt mina priser utifrån det. Jag har som mål att inte vara dyrare och hoppas att leveransen ska gå snabbare här inom Sverige. Tyvärr blir det ju några kronor extra för att jag målar ögonen för hand, dock ändå inte dyrare än storsäljarna. Det varierar förstås lite från säljare till säljare, men som jag försöker hålla ett genomsnitt. Jag valde att inte beställa in några fabriksmålade ögon, för att kunna erbjuda lite roligare färger. Och jag har inte lyckats hitta speciellt många färger ute i handeln. Förutom de som också handmålar sina då förstås. Och till viss mån skulle jag iofs kunna köpa in från dem och sälja vidare, men det känns inte riktigt lika kul.

Och den här webbutiken är ju mest en kul grej och förhoppningsvis är det någon som kan bli glad över att det finns ett utbud, även om det är litet än så länge, här i Sverige. Jag väljer dock att inte slå på stort direkt från början. Det tar ju sin lilla tid att administrera och framför allt måla ögonen! :)

Det blev ett rätt långt inlägg med lite funderingar, men det känns bra att förklara lite hur jag tänker med försäljningen och prissättningen. Tycker ni att det är orimligt högt och ni köper från andra säljare istället pga det så säg gärna till så ska jag naturligtvis fundera och räkna om!

4 kommentarer:

Mia stickar sa...

Tack för tipset om amigurumisidan!

Mia stickar sa...

Va kul att du tänkte på mig! Jag bor ute i skogen en mil innanför osthyvlarna!

Mia stickar sa...

Du har en utmärkelse på min blogg att hämta!

Eva sa...

tack för sid tippset !
vad jag gillar din Älg!

Ha det gott !