fredag 8 oktober 2010

Virkat i köket

För kanske ett år sedan köpte jag en härva lingarn (Marks & Kattens) med tanken att virka en disktrasa. Förra veckan virkade jag den äntligen. Virkade snäckmönster hela vägen, varv efter varv och avslutade med en liten hälla om man skulle vilja hänga upp trasan. Det var svårt att få till färgen, den nedre bilden är mer rättvisande.


Imorgon är det Uppsala och shopping som gäller. Mat, ikea-saker, lite kläder och förhoppningsvis lite handarbets-/pysselrelaterade inköp. Kanske även en bio om vi hinner. Har för tillfället ingen bio på Åland. Oj, nu kom jag på att jag måste slänga ner ett par öronproppar i väskan. Kan inte koncentrera mig på filmen bland allt prasslande och smaskande annars... :)

4 kommentarer:

Sunna sa...

Har så länge funderat på det här med hemgjorda disktrasor men ännu inte kommit till skott, du får rapportera om de fungerar, hur hör du filmen om du har proppar?

Sara sa...

Fin trasa! Tror jag måste prova jag med.

Saannis - 2barnsmamma inom 1år sa...

Fundera själv på att göra disktrasor och undrar hur mycket linngarn det kan gå åt?

Elin Markusson sa...

Jag har inte köpt disktrasor, eller diskdukar som jag säger på ca 3 år nu. Gör mina i Soft Cotton Bomull. Tycker det fungerar bra, byter till ny varje dag och slänger den gamla i tvätten.