söndag 30 maj 2010

En glad gardin!

Sakta men säkert börjar hemmet ta form. Men ärligt talat är jag glad över att vi "bara" hyr och inte har köpt huset vi bor i. En hel del som är i betydligt sämre skick än vi trodde när vi skrev hyresavtalet. Det är dock väldigt mysigt! Om än lite kallt just nu eftersom vi har stängt av oljepannan som värmer elementen. Hade inte riktigt räknat med att det skulle bli så här kyligt igen. Källaren är iskall och det är där "mitt" rum är, dvs tvättrummet/pysselrummet. Tyvärr innebär det att jag inte är där speciellt ofta, men det är väldigt skönt att ha alla saker på ett ställe. Ska återkomma med bilder när jag fått lite mer ordning på det. Gardiner har jag bara fått upp i köket och i just pysselrummet. En gardin man blir glad av!


Tyg från Olssons tyger och egenvirkad spetskant.

1 kommentar:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Häftigt med egenvirkad kant. Vilket jobb (även om gardinkappan inte var så lång) :)