torsdag 29 oktober 2009

Säkerhetsögon!

Jag har fått lite frågor kring säkerhetsögon som jag tänkte passa på att skriva här ifall det är fler som undrar.



Det går självklart bra att hämta ögonen hemma hos mig i Umeå om man bor i närheten! (Det gick inte att svara till den mail du angav, Emma.)



Jag tycker själv att benämningen "säkerhetsögon" eller "safety eyes" är missvisande. De sitter visserligen fast som berget, men småbarn har ju en tendens att bita och pilla på allt så jag rekommenderar inte att sätta ögonen på figurer som barn under tre år ska använda. Skulle ögonen trots allt lossna är de ju så små att de lätt fastnar i små halsar...

Har fått besked om att de beställda ögonen är på inkommande, borde komma imorgon eller senast måndag! Hoppas bara jag lyckas ta några bra och rättvisande bilder så att jag kan lägga upp dem direkt i shopen.

Bl.a kommer det att finnas:

6 mm - svarta, bruna, gröna och rosa.
10.5 mm - handmålade i diverse färger och fabriksmålade rosa.
12 mm - svarta och handmålade i diverse färger.
15 mm - svarta och handmålade i diverse färger.

9 mm och 12 mm - KATTÖGON - gröna, blå och rosa.

Inga kommentarer: