söndag 13 september 2009

Testing

Målar och pysslar för fullt för att få ögonen så bra som möjligt. Det verkar inte gå så bra att lacka dem eftersom färgen spricker då. Men enligt expertishjälp behövs inget lack. Bara man låter färgen torka ordentligt ska den hålla för normal användning, dvs sättas fast i tyg och garn.

Ska testa att tvätta i maskin också för att kunna garantera att färgen håller sig kvar bra.

Virkade ihop ett litet huvud för att testa färgen på ögonen och även metallfasthållarna (sk washers) som följde med den sortens ögon. Jag har tidigare bara använt plastfasthållare, men metallvarianten var betydligt lättare att få fast ordentligt. Jag tyckte dock att pinnen var onödigt lång så jag knipsade av den med en vanlig avbitartång. Jag tycker det är svårt att få fyllningen att bli jämn när ögonen sticker ut för mycket på baksidan.


Den här rosa färgen är en av färgerna jag kommer att erbjuda, tillsammans med runt 8-9 andra. Nosen är också ett öga, ett vanligt svart 6 mm.

Ambitionen är att kunna erbjuda välgjorda handmålade ögon och även vanliga svarta, bruna och färgade till ett rimligt pris. Självklart ska det inte löna sig att beställa från USA utan förhoppningsvis ska det både bli billigare och snabbare att beställa från mig.



1 kommentar:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Superfina! Verkar lovande tycker jag :)