söndag 9 augusti 2009

På pysselfronten intet nytt

Det gäller att ta vara på helgerna när vädret är som i dagarna. Vara ute så mycket som möjligt. Jag har tidigare testat att virka utomhus i solen, men händerna blir alldeles för svettiga för att det ska gå smidigt. Istället har jag pysslat med det här:

Och då menar jag faktiskt inte äta glass även om det var väldigt gott ikväll. Nej, jag har plockat bär. I massor för att vara mig. Har plockat nån liter här och där i veckan. Blev lycklig i fredags när jag insåg att skogsdungen ca 30 meter från jobbet fullkomligt svämmade över av blåbär. Ut på fikarasten och plockade en liter. :) Måste nog fortsätta där även på måndag.

Hallonen plockade jag i helgen hos svärföräldrarna. Ca 100 meter bakom deras hus finns ett hygge där vildhallonen växer som tokiga. Plockade i princip från samma buskar tre dagar i rad, det mognade nya hallon över natten.

Skönt att gå med ljudbok i öronen och se hur hinken fylls och därmed även frysen. Tur att ingen björn visade sig med tanke på att jag inte skulle ha hört den... :/

Inga kommentarer: