tisdag 12 maj 2009

Välkomna!

Oj, vad roligt med att så många har hittat hit! Och att så många har kommenterat! En bra nystart på bloggen, känns genast lite roligare att fortsätta. :)

Känner mig dock en aning stressad just nu. Skulle inte riktigt ha tid att jobba heltid den här veckan. Ska på dop på lördag och självklart kan man inte komma med en köpt present, tror nästan det förväntas att just min (vår) ska vara något hemmabygge. Och jag har en present på gång, kan inte berätta mer just nu, men det är ju en bit kvar på den om man säger så...

Min syster tar dessutom examen nästa vecka. Förra året blev hon kock (finns mer i ett tidigare inlägg) och fick då en virkad kock. Nu har hon gått ett påbyggnadsår och läst till servitör. Och ända sedan hon fick kocken har hon påpekat att hon vill ha en servitör/servitris också... Hmm, jag har inte ens börjat fundera på hur en sådan kan se ut.

Har en liten turmaskot på jobbet bredvid datorn och det är rätt många tanter (får man skriva så?! :)) som har förälskat sig i den. En t.o.m. beställde en och jag råkade ha en färdig så sålde den idag. Genast spred sig detta i korridorerna och flera beställde. Denna sötnos är min första försäljning nånsin!
En som beställde ville ha till doppresent och dopet var redan på söndag... Synd att jag inte hade flera i lager. Men ska ju självklart göra allt för att hinna så mycket som möjligt!

Har av samma anledning inte hunnit kika runt på alla era bloggar, ni som har kommenterat. Ska försöka hinna med det nån dag... :)

3 kommentarer:

Pia sa...

HEj och tack för kommentaren på min blogg. Den giraffen har jag också gjort. Ida gör så många fina virkmönster . Ha en fin kväll!

Ilkka sa...

Oj, nu måste jag kanske förtydliga mig. Det är mitt eget mönster jag har gjort giraffen ifrån. Jag visste inte ens att Ida hade gjort en liknande. Men har sett en del liknande på bl.a. etsy som självklart har bidragit till kreativiteten. :)

Olelsi sa...

Ohh vilka fina alster (visst säger man så). Själv är jag helt OT inom detta område, så jag kontaktar dig inom snar framtid.
Min grabb är nämligen förtjust i apor och jag såg att du hade gjort en sådan oxå.

Ha en trevlig helg!!

Kram Nettan i Hälsingland.